Sunday, October 09, 2005

Hyvää yötä ja huomentaaa-aa-a-a-aa...


...tai sitten vaihtoehtoisesti "Voiko ihanammin päivän enää alkaa...". Jees, eli tänään (sunnuntaina) aamulla soi puhelin, ja siellä mieheni kuiskasi minulle ne kolme sanaa, joita olen jo pitkään odottanut: Minä olen lankakaupassa. Aaaaahhhhh. Niin, no, onhan se ennenkin minun asioillani juossut, mutta spesiaalia tästä tekee se, että lankakauppa sijaitsi tällä kertaa Tokiossa. Norot olisivat kuulemma olleet vielä 40 km:n päässä, mutta Puppya löytyi tästä puodista. JännittääJännittää, mitähän sieltä tulee, voi kun torstai ja mies ja langat tulisivat pian. Tilasin myös muutaman kirjan, kun Pieni neuleblogi antoi hyviä linkkivinkkejä japanilaisille käsityösivustoille. Kiitos! Tarina ei tosin vielä kerro, kuinka kirjasaalistuksen kävi. Mukana on loistavasti tehty muistilappu sisältäen kirjojen kansikuvat ja ISBN-numerot.

Tässä odotuksen piinaavissa kiekuroissa kärvistellessäni neuloin tyttärelleni BiBon Lauran ohjetta hyödyntäen. Kiitokset sinne
kin päin!


Lankana Novitan pinkkivalkeakirjava Samos, menekki 70g ja puikot 3½.

Samainen, jo tuossa edelläkin mainittu Pieni neuleblogi esitteli taannoin todella kauniin ja kauniisti kuvatun Clapotiksen. Siitäpä sitten intoutuneena astelin lankakauppaan, mutta kun siellä ei mikään sykähdyttänyt, niin halpiskaupan kautta kotiin, pussissa pari kerää punakirjavaa Nallea. Huhhei, tässäpä sitten hän:


Ihanan monikäyttöinen huivinpötkylä, ja käy täydellisesti mun viinipunaiseen nahkatakkiini!

No enhän minä toki aivan tyhjin käsin sieltä lankakaupasta poistunut, jos niin erehdyitte jo luulemaan, sieltä saadussa sinisessä pussissa kannoin kotiin 4 vihreää KittenMohairia, 2 vihreää Tove-kerää ja yhden sinisen Fritids-vyyhdin. Lisäsi jätin vielä tilauksen parista vaaleanpunaisesta Tovesta...

2 comments:

Minna said...

Joo, tulispa se sun mies nyt äkkiä, että näkisi, millaisia tuliaisia saat! :-)

Tulipa muuten herttainen tuosta punaisenkirjavasta BiBosta.

Niin, ja punainen Clapotis näyttää aika tutulta...! Olen ajatellut tehdä omalleni pariksi sormikkaat, kun sain Susannalta lisää tuota lankaakin, mutta kun mun pelottaa sormikkaiden tekeminen ja muutenkin on tuhat ja sata neuletta työn alla... Ehkä joskus.

laurar said...

Eipä kestä. Kivaa päästä näkemään tuliaisesi. Ja Clapotis on hieno.